درباره وبلاگ


به وبلاگ آشنایی با کامپیوتر خوش آمدید
موضوعات


<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 16
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 21
بازدید ماه : 21
بازدید کل : 85276
تعداد مطالب : 72
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1


عینک خلبانی شیشه آبی _ خرید اینترنتی عینک آفتابی ریبن _ عینک آفتابی ریبن _ دوش ال ای دی دار _

<-PollName->

<-PollItems->

Tropik
چهار شنبه 28 فروردين 1392برچسب:, :: 17:39 ::  نويسنده : arman razmbar
رفع محدودیت تایپ در یاهو مسنجر

 

این کار بصورت ۱۰۰٪ امکان پذیر نیست ولی میتونید با زدن یک حقه کوچیک به یاهو درحدود ۲۰سطر متن

 تایپ کنید برای این کار:

messanger

۱-وارد یاهو مسنجر شده و با آی دی خودتون Sign In کنید.

۲-روی New Status Messege کلیک کنید.

۳-پس از نوشتن متنی (تا حدی که سطر اول پر شود) به جای ok یا Enter دکمه:

Ctrl+Enter رو همزمان با هم فشار دهید تا به سطر بعدی بروید . در این سطر هم متنی تایپ کنید و به

 همین ترتیب میتوانید تا ۲۰ سطر ادامه دهید ولی به این نکته توجه کنید که کل متن در یاهو مسنجر نشان

 داده نمیشود و برای دیدن آن باید موس را روی ای دی خودتون چند لحظه نگه دارید تا کل متن نشان داده

 شود .

فراز و نشیب یاهو

 

از روزگاری كه دو دانشجوی دوره دكترای دانشگاه استنفورد تصمیم گرفتند كه لینك های مورد علاقه خود در اینترنت را در صفحه ای مخصوص نگهداری كنند، تا دورانی كه حاصل كار آنان برای میلیون ها كاربر اینترنتی مرجع مطمئنی محسوب شد، زمان زیادی نگذشت. شاید حداكثر سالیانی به تعداد انگشتان یك دست؛ و این ایام برای تبدیل یك پروژه دانشجویی به شركتی بزرگ و چندملیتی، بسیار سریع و برق آسا به حساب می آید؛ تا آنجا كه اگر عده ای آن را غیرقابل باور بدانند، شاید حق داشته باشند.

 

فراز و نشیب یاهو


• آغاز ماجرا
در سال ،۱۹۹۴ درست یازده سال پیش، دو دانشجوی دوره دكترای مهندسی مكانیك و الكترونیك در دانشگاه استنفورد، شروع به جمع آوری لینك های مورد نظر خود در اینترنت كردند و برخی راهكارهای ساده را برای دسترسی سریع و آسان از این فهرست به سایت های اصلی ابداع كردند. ابداعات آنها بیشتر در آن جهت بود كه به صفحات حاوی لینك های مورد نظر آنها «عمق» بیشتری داده شود، چرا كه مدت ها قبل، آنها لینك های مورد علاقه خود را در فهرستی جمع آوری كرده بودند ولی به مرور زمان این لیست بسیار بلند و «سطحی» شده بود. در فهرستی كه آنها تهیه كرده بودند، لینك های جالب اما نامربوط در كنار هم نشسته بودند و این مانند آن بود كه در یك دفتر تلفن، تمامی نام ها و شماره های مورد نیاز، بدون هیچ ترتیبی در كنار هم قرار گیرند. آنها برای حل این مشكل شاخه هایی (categories) را تشكیل دادند تا جست وجو آسان تر باشد و به تدریج كه این شاخه ها هم شلوغ شدند، به زیرشاخه ها (Subcategories) تبدیل شدند. بدین ترتیب، هسته وب سایت معظمی كه امروزه به نام yahoo! شناخته می شود، متولد شد، هرچند كه در آن سال نه به این نام، بلكه با عنوان خودمانی «راهنمای تار جهان گستر جری و دیوید» شناخته می شد. نام yahoo، كه بعداً برای این راهنمای تار جهان گستر انتخاب شد، برخلاف گمان بسیاری، نه یك اصطلاح یهودی یا ژاپنی، بلكه تركیبی از حروف اول كلمات (acronym) تركیب نامتعارف
(Yet Another Hierarchical Officious Oracle) است. «یاهو» كه مشخص بود قرار نیست صرفاً یك راهنمای تار جهان گستر باشد و مبدل به پایگاهی برای داده ها (database) شده بود نخستین بار فقط بر روی دو كامپیوتر، به عنوان ایستگاه های كاری (workstation) راه اندازی شد، اما در مدتی كوتاه مورد توجه و استقبال قرار گرفت و تمام این اتفاقات در عرض كمتر از یك سال به وقوع پیوستند. اكنون دیگر ثابت شده بود كه علاقه به یك فهرست منظم از لینك ها و آدرس های اینترنتی یك علاقه عمومی در فضای وب است و ابتكار فیلو و یانگ هر روز بیش از پیش، كاربران را به خود جذب می كرد. افزایش تعداد بازدیدكنندگان از یاهو چنان سیری تصاعدی به خود گرفت كه در پاییز سال ،۱۹۹۴ یعنی فقط چند ماه پس از راه اندازی آزمایشی «راهنمای تار جهان گستر جری و دیوید»، شمارشگر هیت (hit) این سایت از مرز یك میلیون گذشت و نشان داد كه دست كم ۱۰۰ هزار بازدیدكننده (visitor) طی این مدت به این سایت مراجعه كرده اند.
• سال های پرماجرا
پدیدآورندگان یاهو، در موقعیتی بسیار جدی و امیدواركننده قرار گرفته بودند. آنها دریافته بودند كه محصول علمی و تكنیكی آنها توانایی بالقوه ای در جذب سرمایه و در نتیجه توسعه دارد و از این موقعیت به خوبی استفاده كردند. مارك اندرسون از كمپانی معروف «نت اسكیپ» از آنها دعوت كرد تا با توجه به رشد بی وقفه مراجعان یاهو، پایگاه داده های خود را به سرورهای بزرگ تری در كالیفرنیا منتقل كنند و این شروع یك سری تعامل های ارزشمند میان نت اسكیپ و یاهو بود. اما یانگ و فیلو كه موقعیت منحصر به فرد یاهو را درك كرده بودند، به این قناعت نكردند و با صاحبان صنایع مهمی چون اپل، آتاری، اوراكل و سیسكو دیدار و برای همكاری های گوناگون گفت وگو كردند. حاصل این رایزنی ها، سرمایه ای دو میلیون دلاری بود كه باعث رشد كمی و كیفی یاهو شد و حتی فیلو و یانگ را به صرافت اجیر كردن تیمی برای «مدیریت» یاهو انداخت، كه به تبع آن، تیم كوگل (Tim koogle)، یكی از دانش آموختگان گروه مهندسی استنفورد و یكی از خبرگان موتورولا و جفری مالت، یكی از موسسان ناول به عنوان مدیران اجرایی به استخدام یاهو درآمدند. در پاییز ۱۹۹۵ سرمایه گذاران موسسه رویترز و سافت بانك هم در یاهو سرمایه گذاری كردند. در سال ۱۹۹۶ یاهو با ۴۹ كارمند، یك شركت موفق و بزرگ ارزیابی می شد.
• تنوع خدمات
از آن سال ها به بعد، اضافه شدن خدمات مفید و عمدتاً رایگان به یاهو به صورت امری معمول درآمد و همین امر، به علاوه سادگی، جامعیت و كم حجمی صفحه اول سایت یاهو، باعث شد كه بیشتر كاربران اینترنت صفحه پیش فرض مرورگران اینترنت خود را هم به آدرس این سایت تغییر دهند. امكانات ارزشمندی چون چت، پست الكترونیكی، اخبار، پیش بینی وضع هوا، گالری عكس، راهنما، بازی و ده ها مورد دیگر كه همگی توسط یاهو فراهم شدند و در صفحه اول این سایت لینك آنها به صورت متنی و یا با نماد گرافیكی بسیار ساده ای در دسترس قرار گرفتند، به علاوه موتور جست وجوی قدرتمند یاهو، باعث شد، این سایت انتخاب اول بسیاری از كاربران اینترنت باشد. با این حال، خدمات یاهو منحصر به امكانات تحت وبی كه نام برده شد، نماند و برخی از نرم افزارهای كاربردی آن نیز محبوبیت های ویژه ای داشتند كه مشهورترین آنها مسنجر یاهو
(yahoo messenger) بود كه در نوع خود، انقلابی در زمینه تسهیل ارتباطات اینترنتی محسوب می شد و یكی از پركارترین نرم افزارهای دنیای كامپیوتر در سایه همین خدمات متنوع، ساده و غالباً رایگان است كه تعداد مراجعان به یاهو آنچنان بالاست كه آگهی دهندگان را به سمت خود كشیده و سود هنگفتی را نصیب صاحبان آن كرده و می كند. وقتی كه فقط در آوریل ،۱۹۹۷ یك میلیارد بازدید از صفحات مختلف این سایت صورت گرفته باشد، تكلیف در سال های بعد كه به شدت به تعداد كاربران اینترنت افزوده شد، روشن است و چنین واقعیتی یعنی هجوم آگهی دهندگان و اسپانسرها.
• دست بالای دست
هرچند كه كمپانی های عظیمی قصد رقابت با یاهو را داشتند و در این راه سرمایه هنگفتی را نیز هزینه می كردند، اما هیچیك نتوانستند فاصله خود را با یاهو از میان بردارند. به عنوان مثال مایكروسافت، با تمام تلاشی كه به مدد سرمایه، اعتبار و دیگر رانت هایی كه همواره از آن برخوردار بود (نظیر مرورگر IE) به كار برد، هرگز نتوانست به موقعیت یاهو دست یابد. صفحه اول سایت آن (www.msn.com) نسبتاً سنگین و شلوغ بود، موتور جست وجوی آن در مقایسه با موتور جست وجوی یاهو كند می نمود و پست الكترونیك آن نیز قابلیت ها و سرعت پست الكترونیك یاهو را نداشت. حتی جالب آنكه در زمینه نرم افزارهای كاربردی (كه مایكروسافت متخصص آن بود) نیز، مسنجر مایكروسافت (msn messenger) هرگز نتوانست به جایگاه منحصر به فرد مسنجر یاهو نزدیك شود.
قاعدتاً، وقتی مایكروسافت در این زمینه توان رقابت با یاهو را نداشت، تكلیف سایر رقبا روشن بود. اما اوضاع بر همین منوال نماند و یك رقیب تازه نفس، در كمال حیرت، توانست در طول مدت كوتاهی در مقابل یاهو قد علم كند و آن چیزی نبود مگر google! گوگل سادگی و سرعت را به كمال رسانده و به جرات می توان گفت سریعترین و بهترین موتور جست وجویی است كه تاكنون در فضای اینترنت ظهور كرده است. علاوه بر این چیزی كه گوگل را به سرعت محبوب كرد نه به دلیل جمع آوری مجموعه ای از لینك ها بود (مثل یاهو) بلكه دقیقاً خلاف آن، یعنی عاری بودن صفحه اصلی آن از هرگونه لینك و یا تبلیغ بود. چیزی كه تا به امروز نیز باقی مانده و هرچند امكانات فراوانی به گوگل اضافه شده، ولی صفحه اول آن همچنان عریان می نماید!
• تلنگر
بی شك سرازیر شدن بسیاری از مراجعان یاهو به گوگل، مسئولان این سایت را نگران ساخته و آن را در پی چاره جویی واداشته است. یكی از نمونه های این ادعا، رقابت در افزایش گنجایش میل باكس پست های الكترونیك رایگان بود كه پس از آنكه گوگل، برای كاربران Gmail (پست الكترونیكی رایگان گوگل منتها با دعوتنامه) یك گیگابایت درنظر گرفت، یاهو نیز سریعاً اعلام كرد كه میل باكس پست های الكترونیك رایگان خود را افزایش می دهد و در دو مرحله تا ۵۰۰ مگابایت را برای هر كاربر درنظر گرفت، كاربرانی كه قبلاً ۴ یا ۶ مگابایت فضا در اختیار داشتند! در آخرین اقدام یاهو موتور جست وجوی خود را بهسازی اساسی كرده است و امید آن دارد تا بخش دیگری از كاربران را به خود جذب كند. كاربرانی كه گوگل اصلاً قصد رها كردن آنها را ندارد!

ارسال پیام برای چند نفر به طور همزمان در یاهو مسنجر

 

شاید شما هم گاهی دیده باشید که فردی یک پیام برای شما در یاهو مسنجر میفرستد و در پایین آن نوشته Send To ALL را ذکر می کند. این بدان معناست که این پیام علاوه بر شما به افراد دیگری هم که در لیست دوست شما بوده اند نیز فرستاده شده است. با استفاده از ترفندی که هم اکنون به شما آموزش خواهیم داد می توانید شما نیز علاوه بر یک شخص، یک پیام را برای چندین نفر بفرستید.
 


همان طور که می دانید در هنگام ارسال ایمیل برای چند نفر می بایست بعد از تایپ ایمیل شخص اول یک کاما (,) تایپ کنید و سپس ایمیل نفر بعدی را تایپ کنید و به همین ترتیب ادامه دهید.
اما در یاهو مسنجر قضیه اندکی فرق می کند برای ارسال PM به چند نفر می بایست کلید Ctrl را گرفته و تک تک بر روی ID افراد مورد نظر کلیک کنید. پس از انتخاب افراد بر روی Enter کلیک می کنید (ترفندستان) و در پنجره باز شده پیام خود را می نویسید و سپس بر روی Send کلیک می نمایید.
دقت کنید اگر می خواهید برای کلیه افراد لیست خود یک پیام بفرستید کلید Shift را نگه دارید و ابتدا بر روی ID نفر اول و سپس بر روی ID نفر آخر کلیک کنید. پس از انتخاب افراد بر روی Enter کلیک می کنید و در پنجره باز شده پیام خود را می نویسید و سپس بر روی Send کلیک می نمایید.
همچنین شما میتوانید با راست کلیک بر روی گروهی که لیست دوستان در آن قرار دارد و انتخاب Send Instant Message to All in Group، پیام را برای افراد حاضر در این گروه ارسال نمایید.

آبی کردن Status در یاهو مسنجر
 

 

اگر از کاربران پیغام رسان محبوب Yahoo Messenger باشید حتماً میدانید که Status پیغامی است که در جلوی ID شما هنگامی که آنلاین هستید نمایان میشود. اما آیا دوست دارید که Status شما آبی رنگ شود؟! این کار با ترفندی ساده امکان پذیر است.



برای اینکار:
ابتدا به یاهو مسنجر با ID خود لوگین شوید.
سپس از منوی Messenger و سپس My Status بر روی New Status Message کلیک کنید.
اکنون (ترفندستان) پیغامی که دوست دارید نمایش داده شود را تایپ کنید.
حال برای آبی شدن Status در انتهای پیام عبارت .www یا //:http را وارد کنید.
دقت کنید عینأ به شکل بالا آن را تایپ کنید (Copy و Paste نکنید).
با فشردن OK خواهید دید واژه بالا نمایش داده نمیشود و تنها پیام شما آبی میشود.

بازیابی پسورد هک شده یا فراموش شده در یاهو

 

یکی از مشکلاتی که تقریبأ گریبانگیر تمامی کاربران اینترنت است هک شدن ID آنها توسط هکر هاست. این مشکل بیشتر به دلیل عدم آشنایی کاربران مبتدی با مسائل امنیتی پیش میاید و هکرها از این موضوع سوء استفاده میکنند. اما پس از هک شدن ID یاهو چه باید کرد؟! جالب است بدانید فقط یک راه منطقی برای اینکار وجود دارد! که هم اکنون به توضیح آن خواهیم پرداخت. در صورتی که پسورد ID خود را نیز فراموش کرده اید این ترفند چاره شما خواهد بود.
 


هنگامی که ID کاربر هک میشود ، پس گرفتن ID بسیار ساده است ، به شرطیکه شما به هنگام ثبت این ID دقت کافی به خرج داده باشید!
به هنگام ثبت ID و ایمیل ، در فرم ثبت نام از شما درخواست ثبت سه گزینه میشود: تاریخ تولد ، کشور و کدپستی.
اگر این اطلاعات ورودی را به یاد داشته باشید کافی است به آدرس https://edit.yahoo.com/forgot مراجعه کنید.
سپس در فیلد اول آیدی خودتان که پسورد آن هک شده یا فراموش کرده اید را وارد نمایید.
در فیلد بعدی نیز کد امنیتی داخل عکس را وارد کرده و Next بزنید.
در صفحه بعدی نیز اطلاعات خود را به ترتیب تاریخ تولد ، کشور و کدپستی وارد کنید و Next بزنید.
اگر از کاربران اخیر یاهو باشید به جای سوال فوق ، پاسخ سوال امنیتی که هنگام ثبت نام انتخاب کرده بودید را بایستی وارد کنید.
اگر اطلاعاتتان قابل تأیید باشد امکان تعریف پسورد جدید برایتان میسر خواهد شد.

حذف کامل ID و ایمیل در یاهو

 

گاهی به واسطه ساخت یک اکانت جدید در یاهو یا به هر دلیل دیگر ممکن است دوست داشته باشید اکانت خود شامل ID و ایمیل خود را در یاهو پاک کنید. یاهو این امکان را به شکلی مخفی برای شما فراهم کرده است.



بدین منظور:

کافی است به آدرس زیر بروید:
https://edit.yahoo.com/config/delete_user
سپس یوزر و پسورد مربوط به ID که قصد پاک کردن آن را دارید را وارد کنید.
در صفحه بعدی به پایین صفحه بروید.
در فیلد بالایی یکبار دیگر پسورد خود را وارد نمایید و در فیلد پایینی حروف موجود در تصویر را وارد نمایید.
سپس بر روی دکمه Yes Terminate this Account کلیک کنید.
ایمیل شما پاک خواهد شد.

حذف کامل ID و ایمیل در یاهو دقت کنید با این کار ایمیل و ID شما کاملأ پاک خواهد شد و به هیچ وجه امکان بازگردانی آن وجود ندارد. طبعأ تمامی محتویات آن نیز از بین خواهد رفت پس از اینکار اطمینان کامل حاصل کنید. پس از پاک کردن ID تا 6 ماه امکان ساخت مجدد آن وجود ندارد.

فعال کردن یک امکان جالب در نرم افزار Yahoo Messenger

 

اگر از کاربران همیشگی مسنجر محبوب ، یاهو مسنجر باشید ، حتماً به این موضوع پی بردید که نمایش PM ها گاهی چه آزارهنده میشود؟ به ویژه وقتی مشغول کاری هستید و با ارسال PM از جانب دوستانتان پنجره PM به طور مزاحمی ظاهر میشود. به خصوص وقتی شخصی در کنار شما حضور دارد این موضوع آزاردهنده تر نیز میشود. پس علاوه بر این موضوع برای تنوع هم که شده خوب است با استفاده از این ترفند نوع نمایش پنجره PM به هنگامی که دوستانتان به شما پیام میدهند را عوض کنید. مطمئن باشید از این تغییر رویه پشیمان نخواهید شد. لازم به ذکر است این نوع نمایش در مسنجر Windows Live Messenger به طور پیش فرض فعال است.
 


بدین منظور:

نرم افزار Yahoo Messenger را اجرا کنید.
از منوی Messenger به Preferences بروید.
در لیست Category گزینه Messages را انتخاب کنید.
اکنون تنظیمات مربوط به این قسمت را در بخش دیگر پنجره مشاهده میکنید.
حال تیک گزینه Minimize the message window to the taskbar را از قسمت When I recive a new message بزنید.
در زیر مجموعه آن تیک گزینه Show messages at the bottom right of screen را نیز بزنید.
دکمه OK را بزنید تا تنظیمات ذخیره شود.
اکنون منتظر بمانید تا دوستی به شما PM دهد ، سپس خواهید دید پیام او در پنجره کوچکی ابتدا نمایش داده میشود و خودتان میتوانید با باز کردن پنجره PM در Taskbar ، پیام او را بخوانید.
دقت کنید اگر گزینه Show messages at the bottom right of screen را نزنید ، این پنجره کوچک هم دیگر نمایش داده نمیشود.

تبدیل متن به تصویر به وسیله سایت یاهو!

 

شاید زمانی پیش آمده باشد که قصد داشته باشید متن خود را سریعأ تبدیل به یک تصویر کنید. برای اینکار معمول ترین کار استفاده از نرم افزارهای گرافیکی نظیر Paint یا Photoshop است تا با وارد کردن متن ، آن را با فرمت تصویری ذخیره کرد. اما شما میتوانید خیلی ساده و از طریق یک روش مخفی در سایت یاهو ، متن خود به تصویر تبدیل نمایید!
 


برای اینکار:
مرورگر اینترنتی خود را اجرا کنید:
سپس آدرس زیر را در نوار آدرس وارد کنید:
http://l.yimg.com/img.sports.yahoo.com/static/bir/headline?txt=tarfandestan

در آدرس بالا ، در انتهای آن به جای عبارت tarfandestan در جلوی علامت مساوی ، بایستی عبارتی که دوست دارید به تصویر تبدیل شود را وارد کنید.
سپس Enter بزنید تا متن خود را به شکل تصویری مشاهده کنید.

کلیدهای میانبر کاربردی در Yahoo Mail جدید

 

کلید های میانبر همواره موجب سهولت کاربران در استفاده از کامپیوتر و برنامه های جانبی آن بوده است. همگی ما حداقل با تعدادی از این کلید های میانبر در ویندوز و نرم افزارهای دیگر آشنایی داریم. اما این کلیدها تنها به محیط ویندوز و یا نرم افزارهای تحت آن محدود نمیشود ؛ بلکه کاربردهای دیگری نیز دارد. در نسخه جدید سرویس ایمیل یاهو ، کلیدهای میانبر متعدد و کاربردی گنجانده شده است که سرعت کارکرد شما را افزایش میدهد. در این ترفند به معرفی این کلیدهای میانبر در محیط یاهو میل جدید خواهیم پرداخت.
 


پیش از هر کاری وارد http://mail.yahoo.com شوید.
نام کاربری و رمز عبور سرویس ایمیل یاهوی خود را وارد کرده و لوگین کنید.
اکنون دقت نمایید یاهو میل شما در حالت نسخه جدید قرار گرفته باشد.
اگر اینگونه نیست و همچنان در حالت Classic قرار دارد (در این حالت در پایین لوگوی اصلی یاهو ، عبارت Classic درج شده است) ، کافی است از بالای صفحه و سمت راست بر روی All-New Mail کلیک کنید تا یاهو میل شما به نسخه جدید تغییر پیدا کند. اگر اصلأ All-New Mail را نمیبینید ، نسخه یاهو میل شما جدید است.

پس از ورود موفقیت آمیز به ایمیل با استفاده از کیبورد از کلیدهای تکی یا ترکیبی زیر در محیط اصلی یاهو میل یا در درون هر میل استفاده کنید:

کلید M : چک کردن ایمیل ها
کلیدهای Shift + M : چک کردن همه ایمیل ها
کلیدهای \ + Ctrl : بستن زبانه (Tab) جاری
کلید N : ارسال ایمیل جدید
کلیدهای Shift + N : ارسال ایمیل جدید در همان پنجره
کلید C : ایجاد یک چت جدید (همچنین کلیدهای Ctrl + Shift + C)
کلید R : پاسخگویی به ایمیل
کلید A : پاسخگویی به ایمیل همه افرادی که در قسمت To قرار دارند
کلیدهای Shift + A : پاسخگویی به ایمیل همه افرادی که در قسمت To قرار دارند در پنجره جدید
کلید F : ازجاع دادن (Forward) ایمیل
کلیدهای Shift + F : ازجاع دادن (Forward) ایمیل در پنجره جدید
کلید K : علامت گذاری ایمیل به عنوان خوانده شده
کلیدهای Shift + K : علامت گذاری ایمیل به عنوان خوانده نشده
کلید L : نشانه گذاری ایمیل (Flag)
کلیدهای Shift + L : برداشتن نشانه ایمیل
کلید Delete : پاک کردن (ایمیل ، مخاطبین و ...)
کلید P : پرینت گرفتن (همچنین کلیدهای Ctrl + P)
کلیدهای Ctrl + S : ذخیره کردن به عنوان پیش نویس (Draft)
کلیدهای Ctrl + Enter : ارسال ایمیل (همچنین کلیدهای Alt+ S)
کلید V : نمایش یا عدم نمایش محتوای ایمیل های دریافتی در قسمت پایین پوشه جاری
کلیدهای [ + Ctrl : حرکت بین Tabها از راست به چپ
کلیدهای ] + Ctrl : حرکت بین Tabها از چپ به راست
کلید Enter (در لیست ایمیل های دریافتی) : باز کردن ایمیل در پنجره جدید
کلید Enter (در لیست مخاطبین) : باز کردن صفحه ویرایش مخاطب
کلیدهای Ctrl + F : جستجوی کلمه یا عبارتی خاص در متن ایمیل
کلید D : انتقال ایمیل به یک پوشه
کلید F11 : گسترش پنجره به صورت بیشترین ارتفاع
کلید Esc : بستن پنجره ایمیل در حال مطالعه
کلیدهای . + Ctrl : ایمیل بعدی (هنگام باز بودن یک ایمیل)
کلیدهای , + Ctrl : ایمیل قبلی (هنگام باز بودن یک ایمیل).

ربودن تصاویر نمایش داده شده افراد در یاهو مسنجر

 

اگر از کاربران مسنجر محبوب یاهومسنجر باشید حتماً با قابلیت Display Image به هنگام ارتباط با دوستانتان آشنا هستید. توسط این قابلیت میتوانید به هنگام چت با افراد تصویر یا آواتاری را برای ID خود قرار دهید که در پنجره چت و در لیست دوستان قابل مشاهده است. اما همانطور که میدانید امکان ذخیره این تصویر بر روی هارد به طور مستقیم وجود ندارد، بلکه تنها میتوانید تصاویر افراد را مشاهده کنید.

راه هایی نظیر عکس گرفتن از صفحه یا سایت های جانبی نیز وجود دارد که آنها نیز تا حدودی دردسر ساز هستند. اما هم اکنون ترفندی را به شما معرفی میکنیم که به سادگی آب خوردن و بدون استفاده از هیچ ابزار جانبی تصاویری که دوستانتان در یاهومسنجر استفاده میکنند را بر روی هارد ذخیره و مشاهده کنید. جالب اینکه در این روش کلیه تصاویری که تاکنون توسط دوستانتان در یاهو مسنجر از قدیم تا به حال مشاهده کردید قابل بازیابی است.

ابتدا بایستی بدانید که شما نیاز به کار خاصی ندارید!
چرا که به طور اتوماتیک هر تصویری که تاکنون در یاهو مسنجر دوستانتان قرار داده اند و شما آن را مشاهده کرده اید به طور اتوماتیک بر روی هارد ذخیره میشود.
تنها بازیابی آن بر عهده شما خواهد بود.

بدین منظور:
My Computer را باز نمایید.
سپس به مسیر C:\Program Files\Yahoo!\Messenger\cache\Icon مراجعه کنید (منظور از C پوشه ای است که ویندوز در آن نصب است).
هم اکنون شما فایل هایی با عناوین مختلف مشاهده میکنید.
حال ابتدا اطمینان پیدا کنید قابلیت نمایش فرمت فایلها در ویندوز شما فعال است. بدین منظور از منوی Tools وارد Folder Options شوید. سپس به تب View رفته و تیک گزینه Hide extensions for known file types را بردارید و OK کنید.
سپس در مسیری که وارد شده اید فایلی را به دلخواه انتخاب کرده و بر روی آن راست کلیک نموده و Rename را برگزینید.
در انتهای آن عبارت jpg. را وارد نمایید.
خواهید دید که فایل شما تبدیل به یک تصویر شده است.
این تصویر یکی از آواتارهایی است که قبلأ در یاهو مسنجر مشاهده کردید.
اکنون میتوانید تک تک فایلهای موجود در این پوشه را به همین ترتیب تبدیل به عکس کنید.

تنها به این نکته دقت کنید که ممکن است بعضی از تصاویری که شما مشاهده میکنید تا حدودی سوخته به نظر بیایند. این موضوع تنها به هنگام نمایش توسط نمایشگر پیش فرض ویندوز اینگونه به نظر میرسد و در اصل تصویر سوخته نیست. اگر آن را توسط یک نمایشگر پیشرفته تر نظیر ACD See یا Photoshop باز کنید آن را به طور واضح مشاهده خواهید کرد. و طبعأ اگر یکی از این تصاویر به ظاهر سوخته را به عنوان My Display Image خود در یاهو مسنجر انتخاب کنید آن نیز به طور صحیح قابل مشاهده است.

همچنین شما به جای jpg. میتوانید از سایر فرمتهای تصویری نظیر bmp، gif و png نیز در انتهای عنوان فایل خود استفاده کنید.

دو ترفند جالب و کاربردی به وسیله آدرس‌های مخفی یاهو

 

"مشاهده کلیه لوگوهای آنلاین و آفلاین کاربر در یاهو‌مسنجر" و همچنین "مشاهده تصویر آواتار افراد در یاهو بدون Add کردن آن‌ها"، دو ترفندی هستند که هم‌اکنون قصد داریم آن‌ها را برای شما بازگو کنیم. جالب اینکه بدانید این دو ترفند هر دو، از آدرس‌های مخفی و متفاوت در خود سایت یاهو نشأت میگیرد و منبع آن خود سایت یاهو است!



مشاهده کلیه لوگوهای آنلاین و آفلاین کاربر در یاهو‌مسنجر
حتماً شما نیز تاکنون در وبلاگ‌های مختلف تصاویری از لوگوهای یاهو مبنی بر آنلاین یا آفلاین بودن مدیر وبلاگ را دیده‌اید. حالا جالب است بدانید منبع تمامی این تصاویر و لوگوها خود سایت یاهو است.
برای کشف این هفده تصویر، آدرس زیر را در نوار آدرس مرورگر وارد کرده و Enter بزنید:
http://mail.opi.yahoo.com/online?u=TARFANDESTAN&m=g&t=0

در عبارت فوق به جای واژه TARFANDESTAN، می‌توانید آی‌دی خودتان را بنویسید.
خواهید دید که یکی از تصاویر آنلاین یا آفلاین یاهو نمایان می‌شود.
اکنون به انتهای آدرس فوق دقت کنید. می‌بینید که عدد 0 وجود دارد. به جای 0، عدد دیگری مانند 1 را وارد کنید و Enter بزنید.
این بار تصویر متفاوت دیگری را مشاهده خواهید کرد.
اکنون می‌توانید باز هم عدد انتهای آدرس را تغییر دهید و تصاویر دیگری را مشاهده کنید.
این کار تا عدد 16 امکان‌پذیر است و شما می‌توانید جمعأ 17 لوگو را مشاهده کنید.
دقت کنید در ترفند بالا، اگر آی‌دی که وارد کرده‌اید آنلاین باشید همه لوگوها آنلاین خواهند بود و اگر آیدی آفلاین باشد تصاویر یاد شده نیز همگی نشان دهنده آفلاین بودن کاربر هستند. در نتیجه مجموعأ 34 تصویر را خواهید دید. البته ممکن است یاهو تصاویر جدیدی را نیز اضافه کند که طبعأ در شماره 17 به بعد جای خواهند گرفت.
شما با استفاده از این ترفند می‌توانید آی‌دی دوستان‌تان را نیز وارد کنید و پی ببرید کاربر مورد نظر اصلأ آنلاین است یا خیر. البته اگر کاربر Invisible باشد تصویری که نشان داده می‌شود آفلاین خواهد بود.

مشاهده تصویر آواتار افراد در یاهو بدون Add کردن آن‌ها

 

شاید شما نیز دوست داشته باشید که آواتار کاربران مختلف در یاهومسنجر را ببینید، بدون اینکه آن‌ها را به لیست دوستان خود اضافه کنید.
برای این‌کار باز هم از یکی دیگر از آدرس‌های مخفی یاهو بهره می‌بریم.


آدرس زیر را در نوار آدرس مرورگر وارد کرده و Enter بزنید:
http://img.msg.yahoo.com/avatar.php?yids=tarfandestan

در آدرس فوق به جای tarfandestan، آی‌دی مورد نظر را وارد کنید.
شما بلافاصله پس از اینکار، تصویر آواتار کاربر را مشاهده خواهید کرد.

پاک کردن ID خودتان از Add List افراد دیگر در یاهو مسنجر

 

اگر از کاربران یاهو مسنجر باشید، حتماً برای شما نیز پیش آمده است که پس از اینکه فردی ID شما را Add می‏کند، پشیمان شده ‏اید و دیگر دوست ندارید فرد مورد نظر شما را در لیست دوستان خود داشته باشد. اما دیگر خودتان نمی‏توانید جهت پاک کردن IDتان از لیست فرد مورد نظر اقدامی کنید. می‏توانید فرد را Ignore کنید اما نمیتوانید ID خود را از لیست دوستانش حذف کنید و به نوعی گرفتار می‏شوید.

در گذشته، برنامه‏های مختلفی جهت انجام این کار ساخته شده‏اند، اما همگی مشکلاتی داشته و یا در حال حاضر از کار افتاده‏اند. اما هم اکنون در این ترفند قصد داریم نحوه پاک نمودن ID خودتان از Add List افراد دیگر در یاهو مسنجر را به روشی بسیار ساده بیان کنیم. بدون نیاز به نرم‏افزار و بدون اینکه فرد مورد نظر بویی از این موضوع ببرد، مگر اینکه خودش دقت کند و ببینید دیگر شما در لیست دوستانش نیستید!

برای اینکار:
کافی است به آدرس اینترنتی زیر مراجعه کنید:
http://www.vizgin.com/remover.php
پس از باز شدن صفحه، سه فیلد مشاهده می‏کنید.
در فیلد اول، ID خودتان را که قصد دارید از لیست فردی پاک کنید را وارد نمایید.
همچنین در فیلد دوم، پسورد ID خود را وارد کنید.
نهایتأ در فیلد سوم یعنی ID، Victim's ID فرد مورد که قصد دارید خود را از Add Listش پاک کنید را وارد نمایید.
در پایان بر روی آیکون سطل آشغال کلیک کنید.

پس از چند ثانیه، در صورتی که پیغامی با عنوان Your ID has been successfully removed from victim's addlist دریافت کردید، ID شما با موفقیت از Add List فرد مورد نظر پاک شده است.

اما به چند نکته مهم دقت کنید:
در صورتی که با پیغام Victim should be offline روبه‏رو شدید، بدین معنی است که فرد مورد نظر در حال حاضر آنلاین است و امکان پاک کردن ID شما از لیست او در حالی که آنلاین است وجود ندارد. در نتیجه این کار را در زمان دیگری که فرد آفلاین است انجام دهید.
اگر با پیغام Your Username or password is wrong روبرو شدید، ID و پسوردی که وارد کرده اید غلط بوده است. مجدد آن را به شکل صحیح وارد نمایید.
ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چه نیازی به وارد کردن ID و پسورد خودتان است؟ با کمی تأمل متوجه خواهید شد قطعأ سیستم برای اینکه بتواند ID شما را از لیست فرد پاک کند بایستی به حساب کاربری شما لوگین کرده و سپس اقدام نماید. در غیر این صورت هر ID که وارد می‏کردید از لیست فرد حذف می‏شد! که قطعأ امنیت یاهو انقدر پایین نیست. در نتیجه نگرانی امنیتی از وارد کردن پسورد خود نداشته باشید.
همچنین پیش از انجام اینکار، در صورتی که با ID خود در یاهو مسنجر لوگین هستید از آن Sign Out کنید.

در پایان جهت فهم بیشتر مثالی می‏زنیم.
فرض کنید ID ما tarfandestan و پسورد آن iran است و قصد داریم ID خود را از Add List فردی با ID به نام persia پاک کنیم. اطلاعاتی که بایستی در http://www.vizgin.com/remover.php وارد کنیم از بالا به پایین اینگونه است:
Your Username: tarfandestan
Your Password: iran
Victim's ID: persia
با کلیک بر روی آیکون سطل آشغال، آی‏دی tarfandestan که ID ما است، از لیست دوستان persia حذف می‏شود.

نحوه اسباب‏کشی از Yahoo 360 به Yahoo Profiles!

 

حتماً شما نیز با Yahoo 360 آشنایی دارید. سرویسی از جانب یاهو که از سال 2005 به صورت آزمایشی آغاز به کار کرد و توانست طرفدارانی به ویژه در میان کاربران ایرانی دست‏و‏پا کند. اما باید گفت با توجه به اعلام رسمی یاهو، 360 در تاریخ 13 جولای 2009 (22 تیر 1388)، برای همیشه بسته خواهد شد. پروژه 360 یکی از سرویس‏هایی بود که به عقیده بسیاری از کارشناسان یک شکست برای یاهو تلقی می‏شد. 360 ابتدا حرکت خود را با تمرکز بر روی بلاگ‏نویسی و ارتباطات اجتماعی آغاز کرد، اما خیلی زود به دلیل عدم هدف‏مندی در برنامه خود دچار آشفتگی شد.

به طوری که پس از 2 سال، یاهو کاملاً از پشتیبانی 360 دست کشید و 360 تبدیل به یک سرویس پر از باگ و ایراد شد و در نتیجه در طول 4 سال فعالیت خود هیچگاه از حالت Beta یا آزمایشی خارج نشد. در حیطه شبکه‏های اجتماعی، Facebook با بیش از 200 میلیون کاربر جایی برای عرض اندام یاهو 360 با تنها 13.9 میلیون کاربر باقی نگذاشت و سایت‏هایی نظیر وردپرس نیز با قابلیت‏های فراوان خود در بلاگ‏دهی باعث عقب ماندن 360 شدند. یاهو مدت زمان زیادی بود که قصد داشت تا 360 را تعطیل کند اما احداث جایگزینی برای آن باعث این تأخیر شد. حتی در این میان پروژه‏ای به نام Mash نیز مطرح شد که آن نیز خیلی زود تعطیل شد. اکنون یاهو تمام تلاش خود را برای توسعه Yahoo Profiles که جایگزین 360 محسوب می‏شود صرف می‏کند. Yahoo Profiles را می‏توان یک شبکه اجتماعی و یک سیستم بلاگ‏دهی جدید دانست که سیاست‏های نوین یاهو را در آن می‏توان مشاهده کرد. در این ترفند قصد داریم نحوه انتقال اطلاعات و وبلاگ 360 به Profiles و همین‏طور نحوه گرفتن پشتیبان از مطالب وبلاگ در 360 را به طور کامل بازگو نماییم. در صورتی که از 360 استفاده می‏کردید، عجله کنید، چرا که زمان زیادی برای گرفتن پشتیبان از اطلاعات‏تان وجود ندارد و در تاریخ 22 تیر 88، سرویس یاهو 360 دیگر در دسترس نخواهد بود.

بدین منظور:
ابتدا در صورتی که هنوز صفحه مخصوص به خود در Yahoo Profiles را فعال نکرده‏اید به آدرس http://profiles.yahoo.com بروید.
در صورتی که در یاهو لوگین نکرده‏اید، Yahoo! ID و Password خود را وارد نمایید و دکمه Sign In را بزنید.
در صفحه بعدی، در صورت تمایل تیک دو گزینه موجود را بزنید و بر روی دکمه Continue کلیک کنید.
اکنون در صفحه بعدی، بایستی اطلاعات موجود در رابطه با خودتان را در فرم مربوطه تکمیل نمایید.
در این صفحه اطلاعات موجود در 360 که قبلاً وارد کرده‏اید به طور اتوماتیک در فیلدهای مشابه وجود دارد. می‏توانید آن‏ها را تغییر دهید یا همان‏گونه ذخیره کنید.
البته این صفحه بعداً نیز قابل ویرایش است.
با این کار پروفایل شما در یاهو فعال و ذخیره شده است.
شما می‏توانید دوستان خود را Invite کنید تا به لیست دوستان‏تان اضافه شوند و فعالیت در یک شبکه اجتماعی جدید را تجربه کنید.

حال در صورتی که قبلاً در یاهو 360 وبلاگ داشتید بایستی مطالب وبلاگ خود را از 360 به پروفایل منتقل نمایید.
برای اینکار، در قدم اول به http://download.360.yahoo.com بروید.
در صورت نیاز، مجدداً Yahoo! ID و Password خود را وارد کنید و دکمه Sign In را بزنید.
اگر با پیغام You do not have a verified email address with Yahoo روبرو شدید به http://360.yahoo.com/edit/identity.html بروید و یک ایمیل معتبر برای حساب خود تعریف نمایید.
حال چنانچه قصد دارید مطالب بلاگ 360 شما مستقیماً به طور کامل به Profiles منتقل شود بر روی دکمه Move my blog to my profile کلیک کنید.
مشاهده پیغام Your archive is being created به منزله موفقیت آمیز بودن این کار است.
بسته به حجم اطلاعات وبلاگ شما این انتقال مدت زمان اندکی طول می‏کشد. در صورت اتمام کار یک ایمیل با این موضوع دریافت خواهید کرد.
در صورتی که اکنون به پروفایل خود در یاهو بروید می‏توانید مطالب بلاگ خود را مشاهده کنید و آن‏ها در یک ویرایشگر جدید و پیشرفته‏تر ویرایش کنید.

اما جهت دانلود مطالب وبلاگ بر روی هارددیسک و سپس انتقال آن‏ها به یک سرویس دهنده دیگر نظیر Wordpress بایستی به این صورت عمل کنید:
در http://download.360.yahoo.com از قسمت پایین صفحه، بر روی دکمه Prepare my download کلیک کنید. (ترفندستان)
حال منتظر باشید تا ایمیلی برایتان ارسال شود که حاوی لینک دانلود مطالب وبلاگ‏تان است.
با استفاده از لینک مربوطه، فایل حاوی مطالب وبلاگ را دانلود نمایید. حجم این فایل به میزان محتویات موجود در مطالب بستگی دارد.
در صورتی که از Wordpress جهت وبلاگ‏نویسی استفاده می‏کنید با استفاده از گزینه Import your Yahoo! 360 content در پنل مدیریت وبلاگ، می‏توانید با انتخاب و آپلود فایلی که دانلود کرده‏اید، مطالب وبلاگ را همان طور که بود، مستقیماً به وبلاگ خود در وردپرس وارد کنید.

جهت مشاهده اطلاعات بیشتر در خصوص این تغییر و تحولات به http://help.yahoo.com/l/us/yahoo/360 مراجعه نمایید.

رفع مشکل نمایش پیام های رد و بدل شده در یاهو مسنجر

 

یاهو مسنجر یکی از پرطرفدارترین برنامه‏های چت و گفتگوی آنلاین است که با وجود معرفی سرویس‏های مشابه هنوز از محبوبیت آن کاسته نشده است. اما یکی از مشکلاتی که اخیراً در بین کاربران این برنامه شایع شده است مشکل نمایش پیام‏های رد و بدل شده در محیط یاهو مسنجر است.


به این صورت که در پنجره چت، جملات ارسالی و دریافتی دیده نمیشود و صفحه خالی باقی می‏ماند. باید بدانید که این مشکل نه به دلیل وجود ویروس است و نه با کارهایی نظیر پاک کردن و نصب مجدد یاهو مسنجر حل می‏شود، چرا که مشکل از جایی آب می‏خورد که فکرش را نمی‏کنید. در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه رفع این مشکل بپردازیم.

پیش از هر کار بایستی بدانید این مشکل پس از نصب نسخه آزمایشی مرورگر Internet Explorer 9 به وجود می‏آید. اما با حذف کردن این مرورگر از روی ویندوز هم مشکل حل نمی‏شود.

اما جهت رفع این مشکل:
ابتدا به منوی Start بروید و عبارت cmd را وارد نمایید.
حال بر روی cmd.exe راست کلیک کنید و گزینه Run as administrator را انتخاب نمایید (این کار را بایستی حتماً انجام دهید).
اکنون در پنجره Command Prompt ابتدا دستور زیر را وارد کرده و Enter بزنید:
regsvr32 jscript.dll
سپس دستور زیر را وارد نموده و Enter بزنید:
regsvr32 vbscript.dll
مشکل با انجام این کار حل خواهد شد.

دقت کنید که در صورتی که مشکل حل نشد، دو دستور زیر را نیز در محیط CMD وارد کنید:
regsvr32 msxml3.dll
regsvr32 scrrun.dll

در صورتی که مشکل باز هم حل نشد، آخرین نسخه Java Runtime Environment را از سایت www.java.com دانلود نموده و نصب کنید. سپس دستورات فوق را مجدداً وارد نمایید.



صفحه قبل 1 صفحه بعد

 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب